Kitri – tápláló egytálétel: rizs, mungóbab és zöldségek

Kitri – tápláló egytálétel: rizs, mungóbab és zöldségek

Egészséges, könnyen emészthető, ugyanakkor tápláló étel. Gyorsan készíthető, egy kis gyakorlással mindössze 45 perc. Hetente 3-4-szer is kerülhet belőle az asztalunkra.

1,5 dl rizs
0,75 dl sárga feles mungóbab
5-6 dl zöldség
ghí vagy olaj, kókuszvaj
őrölt római kömény

esetleg zöldfűszerek

  1. A mungóbabot mossuk meg alaposan folyó víz alatt szűrőben. Ha van rá lehetőség, akkor főzés előtt legalább egy órát áztassuk hideg vízben.
  2. Majd bő vízben addig főzzük, míg a szemek kezdenek szétesni. Forrás közben hab keletkezik a tetején, ezt rendszeresen merjük le róla. A kész babot öntsük át szűrőn, és csepegtessük le.
  3. 1 ek ghít vagy olajat melegítsünk fel egy lábasban, és szórjunk bele 1⁄2 tk őrölt római köményt, 1-2 másodpercig pirítsuk, de ne égessük meg. Tegyük rá a mungóbabot, pirítsuk még 2-3 percet, és öntsük fel 3 dl vízzel. Sózzuk 1⁄2 kk sóval. Forraljuk pár percig.
  4. Közben a rizst tegyük egy szűrőbe, és folyó víz alatt mossuk meg.
  5. 2 ek ghít melegítsünk egy nagyobb lábasban, szórjuk rá a zöldségeket, először a keményebbeket és lassabban fővőeket (pl. répa), később a könnyebben fővőeket (pl. cukkini), zöldfűszereket, pirítsuk őket, hogy félig puhák legyenek, majd
  6. tegyük rá a rizst, pirítsuk őket együtt pár percig. Öntsük fel 3 dl vízzel, sózzuk 1 kk sóval, majd
  7. öntsük hozzá a mungóbabot, és forrás után lassú tűzön fedő alatt főzzük puhára (kb. 18-20 perc).

A mungóbabot külön is elkészíthetjük, amit turmixolhatunk is krémlevesnek, vegyíthetjük zöldségekkel.